Rahsia Cinta Sejati

Kebahagiaan Cinta Yang Abadi Selamanya..

My Photo
Name:
Location: Johor, Malaysia

Thursday, 23 August 2007

10 Kebenaran Tentang Lelaki.

1. Bila awak cakap dengan lembut, saya tak mampu mengelak dari memberikan perhatian.

2. Kadangkala awak perlu katakan “tidak” kepada saya. Bukanlah selalu, tetapi ini akan mengingatkan kepada saya bahawa awak ni seorang yang “mahal dan berharga”.

3. Tolonglah jangan tanya saya bagaimana rupa awak, kecuali bila awak benar-benar akan percaya jawapan saya nanti.

4. Bila awak rasa suka dan bahagia bersama saya, saya akan rasa lebih banyak lagi ingin membahagiakan awak.

5. Kalau saya rasa tidak dapat membuatkan awak suka dan bahagia, saya rasa seolah-olah bukan lelaki sebenar dan sejati.

6. Saya harap sangat awak dah bersiap dan bersedia bila saya tiba untuk menjemput awak.

7. Saya takut sekiranya saya membenarkan wanita berada di dalam hati saya, kemungkinan dia akan mengambil kesempatan.

8. Mungkin awak arif tentang fesyen, tetapi saya sangat berharap awak berpakaian untuk mengambil hati saya, bukan untuk menunjuk kepada wanita lain.

9. Kalau saya bercakap tentang golf dan awak nampaknya macam “boring” jer, kan elok kalau awak cuba ingat pada setiap masa awak bercakap, saya sentiasa mendengar dan beri perhatian tentang perkara yang penting pada awak.

10. Kalau awak sendiri tak percaya yang awak ni cantik, awak takkan percaya bila saya cakap perkara yang sama, tak kiralah berapa banyak pun saya katakan.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Firstly..tahniah mr ronin...cuma satu jer..artikel ni ringkas sangat..apa kata mr ronin bagi contoh yang spesifik..supaya nampak lebih jelas...ok..apa pun teruskan usaha anda....all the best...

-MAWADDAH-

24 August 2007 09:03:00 GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

7. Saya takut sekiranya saya membenarkan wanita berada di dalam hati saya, kemungkinan dia akan mengambil kesempatan.

BOLEH TAK MR RONIN TERANGKAN AMBIL KESEMPATAN YANG MACAM MANA?MAKSUDNYA DALAM KEADAAN MACAM MANA?ADAKAH SETELAH MEMPUNYAI ISTERI ATAU KEKASIH MASIH MEMBENARKAN WANITA LAIN BERADA DALAM HATINYA?ADAKAH ITU MEMANG SIFAT LELAKI?

-MAWADDAH-

24 August 2007 09:13:00 GMT+8  
Blogger orangbiasa said...

yang benar-benar kebenaran tentang lelaki dari berkasih sehingga menjadi suami : dia tidak akan memuji di hadapan isteri mahupun kekasihnya sebaliknya akan memuji isteri atau kekasihnya di hadapan orang lain.

"memang seikhlas-ikhlas pujian adalah di belakang bukan di depan2"

24 October 2007 15:38:00 GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

saya syg tunang saya!!! :) i love you mohd herman bin yahya!! pas bace artikel nie baru saya tau...tq mr.ronin

8 March 2010 03:09:00 GMT+8  
Blogger Lvingfmily_ross said...

.....t.ksih!!! rnndunyee dye,hahaaha!!

4 April 2010 12:47:00 GMT+8  
Blogger Nurul Idayu Zuberi said...

sgt menarik , sy nak share blog awk di blog sy ;)

8 September 2010 12:33:00 GMT+8  
Anonymous wanita biasa said...

gd artcle. . N n0w i kn0w h0w is my b0y. . Thnks mr.r0nin.i'll try my best 4 he,me n 0ur ftre. . G0d willing. .

19 September 2010 19:33:00 GMT+8  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

how to add a hit counter to a website