Rahsia Cinta Sejati

Kebahagiaan Cinta Yang Abadi Selamanya..

My Photo
Name:
Location: Johor, Malaysia

Saturday, 29 September 2007

Kesilapan Wanita Lakukan Yang Menyebabkan Lelaki Meninggalkan Mereka

Apa agaknya sebab lelaki meninggalkan wanita atau pasangan mereka ya?

Sebelum bagi jawapan, saya ingin anda tahu, berkenaan hal ini wujud 2 jenis wanita:

Pertama: Jenis wanita yang jarang sekali melihat atau mengaku bahawa mereka berkemungkinan adalah punca kegagalan sesuatu perhubungan itu. Dia berasa bahawa dia telah membuat yang terbaik dan segalanya demi perhubungan. Sekiranya wujud konflik atau masalah, ia disebabkan oleh pasangannya atau lelaki.

Kedua: Jenis wanita yang bila berlaku konflik atau bila pasangannya mula hilang minat terhadapnya dia akan rasa punca berlaku demikian adalah disebabkan dia. Dia rasa seperti ada tindakan atau percakapannya yang telah menjadikan lelaki itu hilang minat dan seterusnya mencetuskan masalah dalam perhubungan. Tidur tak lena, buat kerja apa pun takde tumpuan sebab asyik fikir apa salah silap yang dia dah buat.

Kebanyakan wanita yang gagal dalam perhubungan lebih ramai berada dalam jenis kedua di atas. Ramai yang asyik terfikir dan tercari-cari apakah yang telah mereka lakukan hingga menyebabkan lelaki meninggalkan mereka.

Dalam hal ini, banyak faktor yang boleh menyebabkan konflik dan kegagalan anda dalam perhubungan dengan lelaki tapi faktor yang paling berbahaya adalah anda TAK SEDAR kesilapan apa yang anda lakukan.

Untuk anda mendapatkan satu perhubungan jangka panjang yang bahagia dan berjaya dengan lelaki, anda MESTI sedar dan faham sepenuhnya apakah perkara-perkara anda lakukan yang boleh menyumbang ke arah gagalnya perhubungan dan mengakibatkan lelaki menarik diri. Ini 3 daripadanya:

Kesilapan Pertama: Wanita tidak mempedulikan atau TIDAK FAHAM keperluan perasaan lelaki. Bila perkara ini terjadi, peluang amatlah tinggi untul lelaki menjauhkan diri dari anda.

Kebanyakan wanita menganggap cara lelaki berfikir adalah sama dengan cara mereka berfikir. Oleh itu wanita seringkali melayan lelaki mengikut cara yang mereka rasakan bahawa itulah yang terbaik. Malangnya niat baik mereka itu lebih menjauhkan lelaki dari mempunyai ikatan perasaan yang kukuh bersama mereka.

Wanita kebanyakannya suka bila emosi mereka dibelai begitu juga lelaki cuma bila dengan lelaki caranya berbeza.

Bila sebut tentang keperluan perasaan atau emosi lelaki, yang penting ialah apa yang mereka rasa bila bersama anda. BUKAN apa yang anda rasa! Anda sebagai wanita, secara sedar atau tidak, andalah yang mencipta suasana sama ada lelaki tersebut ingin terus bersama anda atau sebaliknya.
Kadangkala anda tak sedar tindakan anda telah mengancam egonya, menunjukkan anda seolah-olah mengawalnya, menimbulkan kembali kenangan pahit masa silam atau mencetuskan perasaan tidak selamat dan selesa lelaki bila bersama anda.

Banyak keadaan juga bila anda rasa anda buat sesuatu yang baik, hanya untuknya tetapi tindakan anda bukan mendekatkan malah menjauhkan lagi anda dan dia.

Sifat semulajadi wanita yang manja, suka membelai dan memberi(melakukan sesuatu untuk pasangan) memang menjadi tarikan kepada lelaki. Namun bila anda memberi atau melakukan sesuatu terlalu banyak dan apa saja untuknya ia akan ‘melemaskan’ lelaki dan berkemungkinan memberi tanda padanya bahawa anda ingin mengawalnya.

Anda mungkin berkata, “Mana ada saya nak kawal dia, saya hanya berikan segalanya yang terbaik untuk dia dan perhubungan!” Itu betul, tapi ‘signal’ yang dia dapat tak sama dengan apa yang anda fikirkan dan dia berkemungkinan jadi lebih jauh dari anda.Dia juga kemungkinan berasa anda terlalu hebat dan tidak sepadan untuknya.

Sifat semulajadi lelaki yang asas ingin menjadi seorang yang diperlukan oleh wanita. Lelaki ingin tahu adakah dia mampu memberi perlindungan, kegembiraan, memenuhi keinginan dan juga kepuasan terhadap pasangannya sekaligus menjadi ‘hero’ yang boleh di harapkan. Sekiranya dia dapati wanita tersebut terlalu hebat, maka dia akan menarik diri perlahan-lahan.

Penyelesaiannya, saya bukan nak suruh anda berlakon atau pura-pura tak hebat , tetapi anda hanya perlu menggunakan sifat kewanitaan anda untuk menunjukkan dan membuat lelaki berasa bersama anda dia berada dalam keadaan yang selesa dan selamat. Kalau dia seolah-olah jauh dari anda sebelum ini, maka dengan cara itu anda akan dapat mengetahui apakah yang menjadi sebab terhadap tindakannya itu.

Kesilapan Kedua: Kesilapan biasa yang berlaku adalah wanita cuba membetulkan atau mengubah lelaki. Tidak menjadi kesalahan jika anda ingin pasangan anda menjadi lelaki yang lebih baik dan hebat. Saya juga tidak kata kalau ada perangai buruk pada dirinya tidak perlu dibuang dan diubah. Lelaki pula tidak menolak perubahan yang patut dilakukan sekiranya perlu.

Maksud saya, bila wanita sayangkan seseorang lelaki itu, dia cuba mengubah lelaki itu dengan cepat dan mendadak. Lelaki akan terfikir, adakah anda sayangkan dirinya pada masa ini atau dirinya yang ada dalam fikiran anda setelah dia berubah nanti? Kena faham, lelaki tidak suka dirinya cuba diubah dengan cepat dan mendadak oleh pasangannya – begitu juga wanita!

Kena ingat ya..kalau anda berjaya mengubah dirinya atau apa yang anda tak suka dia buat atas alasan ‘ini untuk kebaikan perhubungan’ atau supaya hati anda senang..’perubahan itu kemungkinan besar takkan lama bertahan!’

Jadi macamana nak buat? Penyelesaiannya ialah anda perlu menjadi wanita atau pasangannya yang mampu membuat dia sendiri ingin menjadi lelaki yang lebih baik! Anda membuatnya berubah sebab dia fikir dia sendiri nak berubah, bukan sebab anda yang suruh sedangkan dalam masa yang sama dia tak perasan bahawa itu adalah hasil kerja anda! Andalah hakikatnya yang menjadi pencetus perubahannya tanpa dia sedari. Nampak apa yang saya sampaikan?

Ini adalah “skill” yang perlu anda ada membolehkan anda membuatkan pasangan anda berubah menjadi lelaki yang diimpikan dan hebat seperti semua wanita inginkan. Mungkin dari kuat merokok berhenti terus, mungkin kaki melepak kat kedai kopi dah kurang atau tak lagi dan macam-macam lagilah.

Kesilapan Ketiga: Seperti mana wanita, lelaki juga hanya ingin bersama orang dan pasangan yang menyenangkan hati. Sekiranya seseorang itu terlalu banyak menimbulkan isu sampai tahap macam dalam drama, ini akan menjauhkan lelaki.

Lelaki ingin dan senang bersama wanita yang ceria dan mempunyai keyakinan dalam diri. Sebab itu senyuman wanita merupakan satu senjata yang amat berkesan dalam menarik hati lelaki. Senyuman juga memberi maksud anda selesa bersamanya.

Walau bagaimana pun, ramai wanita tak sedar mereka selalu mencipta suasana yang tegang dalam perhubungan. Suasana macam dalam drama ni selalunya dalam bentuk bercakap tentang perasaan dan emosi anda dan lelaki selalunya akan cuba mengelakkan diri dari terperangkap dengan situasi ini.

Kalau anda jenis wanita yang terlalu sensitif, mudah terasa, mudah terluka, mudah marah dan tersinggung dengan apa yang pasangan anda atau orang lain lakukan atau kata, anda akan dengan cepat dan mudah menjadi wanita yang lelaki rasa tidak selesa bersama. Akibatnya dia akan mula menjauhkan diri dari anda. Sekiranya dalam perhubungan cinta, kemungkinan anda akan merasa dia semakin jauh dari anda.

Lelaki akan cuba menjauhkan diri dari wanita yang mempunyai dan menunjukkan emosi yang tinggi. Lebih-lebih lagi sekiranya emosi wanita tersebut boleh mencetuskan suasana tegang ketika berbincang tentang sesuatu. Sesekali ia terjadi, perkara biasa tetapi bila ia asyik terjadi dan bila masa berbincang saja anda menunjukkan emosi anda, lelaki akhirnya akan cuba menjauhkan diri dari punca ketegangan tersebut – iaitu anda.

Sebagai contoh, bila berbincang tentang keadaan perhubungan anda dengan pasangan, anda menangis tersesak-esak, bila dia bertanya anda diam. Satu jam anda hanya diam dan setelah puas dia memujuk anda tetap mendiamkan diri. Ini saja cukup untuk membuat dia merasa tekanan hasil dari emosi anda. Ini tidak termasuk lagi pertanyaan yang bertalu-talu dari anda sehingga keadaan menjadi ‘panas’. Kalau anda nampak dia jalan berpegangan tangan dengan wanita lain itu bab lain ya..itu saya fahamlah anda dah tentu mengamuk! Ini maksud saya bila berlaku saja konflik atau perbincangan perkara seumpama ni berlaku, maka lelaki akan mula ‘trauma’ dan menjauhkan diri dari anda.

3 kesilapan di atas saya terangkan hanyalah sekadar secara asas dan dipermukaan sahaja dari banyak lagi kesilapan yang anda sebagai wanita mungkin tak perasan anda lakukan.

Kunci kepada perhubungan jangka panjang yang bahagia dengan lelaki adalah anda sebagai wanita perlu meningkatkan kefahaman anda tentang bagaimana lelaki ‘berfungsi’. Cara lelaki berfikir, apa yang menjadi pendorong kepada lelaki, apakah perkara yang lelaki takut dan menakutkan dia, apa yang membuat lelaki rasa terancam dalam perhubungan, apa yang menutup perasaan lelaki dari membuka hatinya dengan mudah, rela dan senang hati untuk anda, dan apakah yang membuatkan lelaki ingin bersama dengan seseorang wanita itu dan kekal ingin bersama hanya dengannya sahaja.

Ramai pakar dan bukti yang menunjukkan bahawa wanita, bukan lelaki yang mempunyai kuasa dan pengaruh untuk menentukan kebahagiaan dan arah tuju perhubungan di antara wanita dengan lelaki. Wanita memang amat sukar mengubah lelaki tetapi wanita mempunyai kuasa untuk membuat lelaki berubah dengan kerelaannya sendiri. Wanita juga boleh membentuk sikap lelaki dengan memberi tumpuan terhadap keinginan lelaki.

Wanita mempunyai kuasa untuk menarik cinta, kesetiaan dan kejujuran lelaki kepadanya hanya sekiranya wanita tahu menggunakannya dengan betul dan berkesan.

Adakah anda ingin mengetahui cara “Bagaimana Untuk Membuatkan Lelaki Mencintai Anda… HANYA Anda Sahaja Selamanya?”

Adakah anda ingin mengetahui cara “Bagaimana Untuk Menjadi Wanita Yang Mempunyai “Kuasa” Mempengaruhi Lelaki”.. dan lelaki akan dengan “rela” membenarkan anda mempengaruhinya dalam masa yang sama?

Jika begitu, saya ada berita baik untuk anda. Sekiranya anda masih lagi “single”, ingin mencari pasangan, sedang bercinta, atau ingin menyemarakkan lagi api cinta di dalam perhubungan, atau juga perkahwinan anda, tunggu pelancaran Ebook saya dalam masa yang terdekat ini.

Dalam Ebook ini saya akan terangkan kepada anda apa yang diketahui oleh wanita-wanita yang cemerlang dalam perhubungannya.

Mereka seolah-olah mempunyai karektor-karektor tertentu yang tanpa henti memukau lelaki dalam hidupnya. Saya akan terangkan bagaimana untuk anda mampu berfikir dan bertindak seperti wanita-wanita ini.

Ebook ini ditulis untuk anda lakukan “apa yang boleh dijayakan dan berhasil”. Dengan “meningkatkan diri anda”, anda akan mampu mempengaruhi pasangan atau menarik dan bertemu dengan seseorang yang istimewa dalam hidup anda.

Ini adalah berkenaan perubahan positif yang boleh anda lakukan terhadap diri anda yang akhirnya akan membawa kepada perubahan yang positif juga terhadap perhubungan anda. Perubahan-perubahan ini akan membawa kepada komunikasi yang lebih baik, keintiman yang bertambah, dan juga kefahaman tentang bagaimana sesuatu masalah itu boleh timbul.

Antara kandungan Ebook saya nanti ialah:

# Bagaimana caranya untuk menggunakan sifat “feminin” anda untuk melemahkan, menembusi sistem pertahanan dalam hatinya dan jadikan dia seorang lelaki yang sensitif dan amat penyayang terhadap anda – seperti yang anda inginkan selama ini.

# Bagaimana untuk mengelakkan luka lama di hati daripada mensabotaj peluang anda untuk mendapatkan dan mempunyai sebuah perhubungan yang berjaya.

# Bagaimana untuk membuat seorang lelaki rasa difahami oleh anda. Kuasai rahsia ini dan anda boleh minta hampir apa sahaja dari pasangan anda – dan dia dengan sukarela memberikannya.

# Bagaimana dengan hanya menjadi diri anda sendiri, anda tetap akan disayangi dan dicintai!

# Kenapa sesetengah wanita tanpa sedar menolak lelaki yang baik atau sentiasa memilih lelaki yang tidak baik – Kenali perbezaan di antara dua perkara yang saya jelaskan supaya anda tidak lagi membenarkan diri anda untuk tersalah pilih lelaki.


Dan banyak lagi…


Nantikan kemunculan Ebook saya!

13 Comments:

Blogger daun said...

kdg2 saye pun tak tau nape saya jatuh cinta pd dia...sedangkan dia bukanlah lelaki yg baik..

tp dlm masa nk dia berubah jadi baik...wpun ade sikap dia yg sy benci tp tu tak melunturkan syg sy pd dia

28 October 2007 12:55:00 GMT+8  
Anonymous jue said...

sekadar bkongsi pendapat..lelaki mmg makhluk yg kompleks..ape yg diinginkan dlm hdp mereka???

13 December 2007 10:51:00 GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

ble bku tu nk kuar??
lau dh kuar email sy dkt vampirelost@yahoo.com.
please

14 October 2008 20:09:00 GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

GUI SAID .....
INI KISAH YANG AKU ALAMI,SEBENARNYA AKU TIDAK MENCINTAINYA ,TETAPI KARENA ISENG AKU JATUH CINTA PADANYA DAN SAAT AKU MENGUCAPKAN KATA CINTA PADANYA DIA MENOLAK KATANYA TIDAK BISA APAKAH OMONGANNYA ITU DAPAT DIPERCAYA

18 February 2009 22:57:00 GMT+8  
Blogger A'iyn Raidah said...

i think i need ur advise..
i skrg dlm situasi yg xbetol..
can we talk personally if u don't mind..i realy need ur help..
my ym:Nuryin_cute@yahoo.com.tq

27 February 2009 16:48:00 GMT+8  
Blogger Lvingfmily_ross said...

...sgt2 bgus ats smua nsihat2 tue..sy NAK BERUBAH.... insyaAllah~

4 April 2010 12:23:00 GMT+8  
Blogger Wanie said...

Mohon untuk share di blog saya.TQ.

10 February 2011 08:22:00 GMT+8  
Anonymous ROFIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII said...

CINTA TG SATU KAU BAGI2 SELINGKUH KAU AGGAP BIASA BICARA PADANYA PURA2 WANITA MANA TAK KECEWA EH KMUNYA BUAYA...

17 April 2011 08:52:00 GMT+8  
Anonymous rofi bcm ponggok blitar said...

lalu tersentak sadari lamunan bgmu tiada harta dan cinta...karena cinta bahagia pujangga mengatan cinta itu berharga dari emas dan permata kedua ilmu...

17 April 2011 09:02:00 GMT+8  
Anonymous rofi bcm ponggok blitar said...

aku adalah insa yang tak punya hanya karna cinta ku bhagia karna cinta pula q sakit karna cinta pula q jadi tahu pa tu hidup berkali 2 ku punyai pglaman cinta hanya cinta sejati yang ku cari...

17 April 2011 09:07:00 GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

Baru aku perasan pa kesalahan aku...3,3 kesilapan itu aku lakukan sekaligus....but, it's to late...dia sudah pergi meninggalkan dan x ingin aku muncul lg dlm hidup dia stlh bsama slm 5 thn...kata2 terakhir dia, jgn ganggu hidup dia lg....

18 July 2011 11:15:00 GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

kesilapan saya mungkin kerana sering menyatakan perkara yang sama sehingga mungkin dia merasa saya ingin mgubahnya sehingga muncul org ke3.namun kami tetap mencuba dan akhirnya sya tumpas..wlpun sy sda brubah utk xmelakukan hal yg sama tetapi bila hati sda sakit dan tidak dia pla xcuba utk memahami perasaan sy tdk ingin diduakan prkara tsebut sering sy persoalkan..jelas2 dia bkn lelaki yg baik tapi sy ttp sukar utk mlepaskan dia..lelaki xpandai mhargai psgnnya.

10 September 2011 08:54:00 GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

rasanya, sy lakukan ketiga3 kesilapan ini. terutamanya aspek terlalu emosi dan mahu mengubah dia. sedangkan sy tau dia cukup baik. selama 5 tahun kami together as a couple, now baru kami get engaged. tapi, selama kami couple, sy rasa dia pernah curang 2kali dengan perempuan yg sama. sy xtau sejauh mana kecurangan dia. cuma sy nampak mesej dengan panggilan yg mesra tapi xda bukti yg kukuh. tapi, dia menafikannya dan ramai orang yg menyokong dia dan mahu sy berlembut hati dengan dia. cuma kesangsian sy make me such an asshole. sy sangat sensitif dan sy memberi terlalu banyak. u r rite. bila terlalu memberi *yang mana sy just mahu give the best dalam this relationship* tapi dia terasa dikongkong. :(

6 April 2012 21:36:00 GMT+8  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

how to add a hit counter to a website